Miben más a legújabb Petvetdata?
A legfrissebb Petvetdata rendszer hosszas fejlesztő munka eredménye. A fejlesztés célja az volt, hogy a korábbi rendszer használata során szerzett tapasztalatokat alapul véve javítsuk, segítsük, és ahol lehet, egyszerűsítsük, gyorsítsuk a rendszert használó állatorvos kollégáink munkáját.
Az adatbázisunk eme verziója is minden gyakori internetes böngészővel megfelelően használható! Az érintőképernyős eszközöket használók számára a mikrochip számok pirossal jelennek meg, és egyszeri rákattintással, linkként működve biztosítják az adatokhoz való hozzáférést.
A legújabb rendszerbe történő első bejelentkezéskor csak akkor tud továbblépni, ha beírja annak (azoknak) a praxis engedélyeknek a számát, amelyben Ön dolgozik, ill. ahol közreműködő állatorvosként a neve fel van tüntetve az engedélyben. A rendszer ezt a számot automatikusan beírja majd minden olyan mezőbe, ahol erre szükség van.
Az adatfelvitel gyorsítását számos újdonság segíti. Az irányítószámok alapján a rendszer automatikusan megadja a hozzá tartozó települést. A faj és fajta kiválasztásánál a begépeléssel párhuzamosan megjelennek a beírt karaktereknek megfelelő választási lehetőségek. (Csak a felkínált lehetőségek közül lehet választani.) A dátumok megadásánál a máshol is szokásos naptárból történő dátum kiválasztás használható. Jövőbeni dátumokat nem lehet megadni (erre elírás esetén figyelmeztet a rendszer), és 20 évnél régebbi születési adatokat sem. (Ilyen esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot a rendszer adminisztrátorokkal a megadott elérhetőségeken!) A tulajdonos címének megadásánál használható az azonos névhez tartozó, és a rendszerben már korábban bevitt címek listája. Az állat adatlapja kinyomtatható.
A nyomtatott verzión szerepel az adatkezeléshez szükségesés tulajdonosi nyilatkozat, így az állatorvos, ill. a tulajdonos aláírása után ez a kinyomtatott példány megőrzendő adatlapként is használható.
Az adatsorban mindenhol az aktuális adatok láthatók. Az oldal legalján megjelenik a változások listája, amelyből nyomon követhető, hogy ki, mikor és mely adatokat változtatta meg. (Ez a funkció most már a tömeges úton rögzített adatváltozásokat is megjeleníti.)
A
gyakorlottabb felhasználók számára lehetővé tettük az
adatok ún. tömeges felvitelét, és a veszettség elleni oltások
tömeges felvitelét.
Kérjük azonban, hogy ezzel a lehetőséggel valóban csak azok
éljenek, akik az excel használatában már járatosak, ismerik és
tudják a táblázat kezelésének fortélyait.
Új menüpont a saját chipezések és a saját regisztrációk listázási lehetősége, amit azonban csak az új rendszer elindulás után bevitt chipszámok megjelenítésére és összesítésére lehet használni. (Ennek oka az, hogy a korábbi és az új rendszer eltérő alapon kezelte az adatokat, és ezt nem lehetett összehangolni egymással.) Reméljük azonban, hogy ez a lehetőség még így is segíti majd kollégáink munkáját.
A
menüpontokhoz kapcsolódó információk
A belépés
után megjelenő
menüpontok a következőkre szolgálnak:
A rendszerben adatvédelmi okok miatt csak az abban szereplő állatokra (azok egyes adataira) lehet rákeresni. A kereséshez vagy a mikrochip, a tetoválás, az állatútlevél vagy az oltási könyv sorszámát kell beírni. (Az állatútlevél számát a keresés során minden esetben a HU 04, HU 05, ... HU 14 kód nélkül adja meg!)
Amennyiben a keresett adat (állat) szerepel a nyilvántartásban, a "keresés" gombra kattintás után megjelennek az alapvető adatai. Az adatok részletes megtekintéséhez vagy a piros mikrochip számra kell egyszer kattintani (érintőképernyős eszközökön is működik), vagy a teljes sorra kétszer.
A feljövő ablakokban láthatóak lesznek az állat, a tulajdonos, a veszettség elleni oltások és az útlevél aktuális (aktív) adatai. Ha az első adatokhoz képest változtatások történtek, azt az oldal legalján láthatja (a „Változások listája” azonban csak a 2010-2014 közötti rendszer 2010-es elindulása után rögzített változásokkal működik!) Amennyiben az adatsor alján nem lát változásokat, akkor az adatsorban korábban még nem történt semmilyen módosítás, és az első regisztráció során bevitt adatok tekintendők érvényesnek.
Ha
meg szeretné tekinteni a módosítás(ok) előtti állapotot,
kattintson kétszer az adott sorra. A rendszer már a legelső
adatrögzítést (első tulajdonos, első oltás, első útlevél
kiadás megadása) is változásként kezeli, ilyenkor a sorra
kattintva üres adatmező jelenik meg, hiszen az aktuális adatok
vannak érvényben.
Ha a keresés eredménytelen, a keresett
adat még nem szerepel a rendszerben, az „új állat felvitele”
gombra kattintva megkezdheti az adatok rögzítését.
Állat egyedi felvitele (új állat adatainak egyedi rögzítése):
Az "új állat felvitele" gombra kattintva lehet egy újabb állat adatait rögzíteni a rendszerben. Ha nem biztos abban, hogy mások nem rögzítették-e már az adatokat, mielőtt az új állat adatait elkezdené rögzíteni, javasoljuk, keressen rá a chipszámra a keresőben.
A rendszer az első karakterek beírása után több helyen választási lehetőségeket kínál fel. Ott, ahol a rendszer belső használatához szükséges a pontos rögzítés, csak a felkínált lehetőségek közül választhat (pl. faj, fajta, ivar, dátum formátuma). Kérjük, ezeken a helyeken ügyeljen a megadott formátum, szavak használatára!
A „Beültető állatorvos” rovatban a rendszer automatikusan felkínálja a belépett állatorvos számát. Ha azonban nem Ön végezte a chipbeültetést, ezt a számot megváltoztathatja. Ha nem ismeri a beültető állatorvos kamarai számát, akkor írja be a 7000 számot (ezzel jelöljük az „ismeretlen állatorvos”-t), majd a „megjegyzés” ablakba írja be a rendelkezésére álló információt (pl. beültető állatorvos nem ismert, vagy alomchipezés, stb). Ha beírja a beültető állatorvos ismert kamarai számát, a chipezés a megadott számú állatorvos „Saját chipezések” listájában jelenik majd meg. Korábban már rögzített adatok módosítása esetén a beültető állatorvos számát már nem tudja megváltoztatni!
Az adatrögzítésnél kérjük, jelezze a megfelelő lehetőség kiválasztásával azt, ha tudomása van arról, hogy a rögzítendő állat exportra kerül és várhatóan kiszállítják az országból. Ezt a jelzést a rendszer automatikusan bekönyveli minden olyan mezőbe, ahol az fontossággal bír.
Ha nem ismeri a korábban más által elvégzett chipezés pontos időpontját, kérjük, válasszon ki egy hozzávetőleges dátumot, majd a „megjegyzés” rovatba írja be, hogy miért nem tudta megadni a pontos adatot!
A „Megjegyzés” ablakba szabadon beírhat minden olyan szöveges információt, amit fontosnak tart, és ami a későbbiekben segítheti az adatsort megtekintő kollégákat (pl. az állat elveszett, ellopták, egyes adatok miért nem pontosak, stb). Kérjük, éljen ezzel a lehetőséggel, mert a későbbiekben minden rendelkezésre álló információ hasznos lehet!)
A
„Regisztráció
célja”
ablakban normál bejelentkezés esetén automatikusan az
állattulajdonosi megrendelés jelenik meg célként, és ezen nem is
lehet változtatni. Ebben a sorban csak a speciális egyedi belépési
kóddal történő bejelentkezésnél lehet más célt választani.
Az
egyes adatcsoportok bevitele után a rendszer automatikusan
felkínálja a következő adatcsoport kitöltését. A beírt adatok
elmentése előtt a rendszer biztosítja azok mentés előtti
ismételt ellenőrzését. Ha valamit változtatni szeretne, a vissza
gombbal térhet „vissza” az adatrögzítéshez. Ha piros betűs
hibaüzenet figyelmeztet arra, hogy valami kimaradt, kérjük, adja
meg vagy javítsa ki a hiányzó/hibás adatot. Ügyeljen az adatok
pontos bevitelére!
A tulajdonos adatainak rögzítésekor (amit minden esetben végezzen el) az irányítószám beírása után automatikusan megjelenik az ahhoz tartozó település. Ha a beírt tulajdonos névhez már tartozik korábban rögzített cím, akkor a cím megadásánál (kisebb várakozás után) megjelennek a beírt névhez tartozó korábban már rögzített címek, amelyekből kiválaszthatja a megfelelőt (kövesse az oldalon olvasható segítő szöveget). Ennek a funkciónak a használatakor azonban pontosan kell megadni a tulajdonos nevet. A névhez tarozó cím kiválasztásakor ügyeljen a helyes sor kiválasztására.
Az elkóborolt és megtalált állatoknak a tulajdonosukhoz való mielőbbi visszajuttatása miatt nagyon fontos, hogy a gyors elérhetőség érdekében legalább egy telefonszámot vagy más elérhetőséget adjon meg! A rendszer e nélkül is megengedi az adatsor elmentését, de elérhetőség hiányában szükség esetén nehéz lesz az adatokat érdemben használni a gazda gyors megtalálására. Kérjük, hívja fel a tulajdonos figyelmét arra is, hogy a lakcím vagy telefonszám megváltozása esetében ne felejtse el azt módosíttatni a rendszerben.
A veszettség elleni oltás adatmező kitöltése a még oltatlan állatok esetében kihagyható. Ha azonban az oltatlan állatnak útlevelet is szeretne kiadni (hozzárendelni), mindenképpen ki kell töltenie az oltásra vonatkozó adatsort is (a vakcina rovatban az „nincs oltva” lehetőséget kell kiválasztania). Az oltás érvényességi idejét a megadott születési időpont alapján a rendszer automatikusan felkínálja, de az a „3 hónapos életkor” kivételével változtatható is. Az automatikusan felkínált intervallum és a beírt oltási időpont alapján a rendszer automatikusan kiszámítja a lejárati időt.
Ha valamelyik adatmezőbe kötöttség miatt nem tudja a megfelelő adatot beírni, akkor válasszon ki egy megközelítő adatot, majd a „megjegyzés” ablakba írja be helyes adatot. A „megjegyzés” ablakba szabadon beírható minden olyan információ, ami a későbbi adatellenőrzéskor fontos lehet azok számára, akik az adatsort ellenőrzik. Kérjük, mindenképpen írja be ide, ha az állattulajdonos jelezte az állat elvesztését, ellopását. Javasolt rögzíteni azt is, ha az állatnak bármi okból új útlevelet adtunk ki (beírva a régi számát), vagy külföldi (más EU tagállam) útlevele van az állatnak. Itt jelezze azt is, ha az állatba valami oknál fogva új mikrochip került behelyezésre. Mindenképpen írja be ide az állat korábbi mikrochip számát! (Az új mikrochip számot pedig mindenképpen írja be a korábbi chipszámhoz ugyanebbe a rovatba.)
Az állat rögzített alapadatainak alján található „nyomtatás” gombra kattintva kinyomtathatja az állat adatlapját. Ha bevitte a tulajdonosi, az oltási és az útlevél adatokat is, akkor ezek is megjelennek a kinyomtatott oldalon. A kinyomtatott verzió aláíratható a tulajdonossal, és megőrzött adatlapként is használható!
Állatok tömeges felvitele (új állat adatainak tömeges rögzítése):
A rendszerünk lehetőséget biztosít nagyobb mennyiségű adat egyszerre történő feltöltésére. A tömeges adatfeltöltés azonban az átlagosnál magasabb szintű számítástechnikai gyakorlatot és ismereteket igényel, ezért kérjük, csak akkor használja az adatbevitelnek ezt a módját, ha valóban biztos a saját számítógép kezelési (és excel táblázat kezelési) gyakorlottságában.
Ha nem biztos abban, hogy megfelelően fogja tudni használni ezt a lehetőséget, javasoljuk, használja inkább az egyedi állatfelvitelt! (Kisebb számú állat adatainak felvitelénél gyorsabb is az egyedi állatfelvitel használata, mint a táblázat használata.)
A tömeges adatbevitelhez a letölthető előre formázott excel táblázatot kell használnia! Figyelem! A legújabb verzióban használható excel eltér a korábbitól, ezért kérjük, mindenképpen töltse le a legfrissebb excel táblázatot, és ezt használja az adatbevitelhez! A letöltött üres táblázatot elmentheti a saját számítógépén és a következő használata során már ott elkezdheti az adatok beírását. A faj és a fajta esetében csak a rendszer memóriájában tárolt módon rögzíthetők az adatok. Kérjük, a táblázatokban használható (beírható) faj és fajta meghatározásokhoz tájékozódjon a rendelkezésre álló táblázatokból.
A táblázat celláinak kitöltésekor minden esetben kövesse a táblázat legelső sárga sorában megadott mintákat, és semmiben ne térjen el a megadott formátumtól, mert ellenkező esetben a rendszer nem tölti be az adatokat, és hibaüzenetet fog visszajelezni.
Ha útleveleket is akar regisztrálni, akkor az útlevélszám oszlopba írja be a megfelelő útlevél számát, de győződjön meg arról, hogy valóban az Ön számára rendelkezésre álló szabad útlevelek számaiból választott-e, mert a rendszer nem engedi meg, hogy más útlevélszámokat használjon.
Ha csak mikrochip számokat akar regisztrálni (útlevél hozzárendelése nélkül), akkor az útlevélszám oszlopba ne írjon semmit! Így tetszőleges számú állatot felvehet a rendszerbe. Az excel táblázat oszlopainak szélessége, az excelben megszokott módon igény szerint megváltoztatható. Egyes modernebb excel programok a cella feltöltés során automatikusan felkínálják a memóriájukban tárolt hasonló kezdetű szövegelemeket. Ilyekor minden esetben ügyeljen arra, hogy a szöveg nem kívánt részeit mindenképpen törölje ki, mielőtt a következő cellára ugrik át (például: a kutya/macska/vadászgörény választásnál csak az egyik állatfaj maradjon a cellában!).
Ha elkészült a cellák kitöltésével, még egyszer ellenőrizze, hogy a felkínált minta szerint írta-e be az adatokat az oszlopokba!
Amikor a letöltött excel sablon kitöltésével elkészült, a legfelső fejléc sorral együtt mentse azt le a saját gépének valamely könyvtárába. ( A sárga színű mintasort a fájl elmentése előtt teljesen törölje ki a táblázatból!) Ezután válassza ki ismét az „Állatok tömeges felvitele” menüpontot, ahol lehetősége nyílik a kitöltött excel dokumentum feltöltésére (tallózás, feltöltés). Amennyiben az excelben nem megfelelő, hibás adatok is vannak, azokat a rendszer nem tölti be, azok listája, valamint a javítás módja a feltöltés után a képernyőn megjelenik. (A hibátlan sorok azonban feltöltődnek!)
A feltöltés után egy felnyíló ablakban visszajelzést kap az adatbevitelről. A sikeresen bevitt adatokról (sorokról) „BETÖLTVE” üzenet jelenik meg. Amelyik sorban az ellenőrzés hibát (eltérést) talál, ott hibaüzenet jelenik meg, felsorolva azokat a helyeket, ahol javítania kell az adatokat.
A hibás adatok javításának menete:
az eredetileg feltöltött excel állományból ki kell törölni a sikeresen bevitt adatokat (sorokat), hogy csak a rendszer által hibásnak jelzettek maradjanak benne a táblázatban. (Ha ezt nem teszi meg, az ismételt feltöltésnél ezekről a sorokról „Létező mikrochip szám” hibaüzenetet fog kapni.)
végezze el a hibajelzésben leírt javításokat, majd zárja be azt az ablakot, amelyben az első feltöltés eredményéről kapott tájékoztatást,
rendezze úgy a kijavított sor(oka)t, hogy az(ok) közvetlenül a sárga színű mintasor alá kerüljön/kerüljenek, mert ha ezt nem teszi meg, az ismételt feltöltés nem fog sikerülni,
a javítás elvégzése után, a javított, csak a korábban hibásnak jelzett adatokat tartalmazó excel állományt újra feltöltheti. A feltöltés eredményéről újabb értesítés jelenik meg a képernyőjén. Ha minden sornál a „BETÖLTVE” üzenet érkezik, az adatbevitel sikeres volt, befejezheti az adatfelvitelt.
Veszettség oltások tömeges felvitele (éves újraoltások adatainak tömeges rögzítése):
Ez a menüpont lehetőséget biztosít a veszettség elleni újraoltások gyorsabb feltöltésére. A tömeges veszettség oltások ilyen módon történő feltöltése azonban az átlagosnál magasabb technikai gyakorlatot igényel.
Kérjük
ehhez használja a megadott excel sablont!
A
megadott excel sablontól és az abban definiált adatformátumtól
nem lehet eltérni, különben a rendszer nem tölti be az
adatokat!
Kérjük,
az
adatokat csak a sárga mintasorban megadott módon és formában írja
be a cellákba! Különösen
ügyeljen arra, hogy a
megadott chipszám helyesen kerüljön beírásra,
mert hibás szám esetén az adatok nem a megfelelő állathoz
kerülnek!
Veszettség elleni oltások excel sablonjának letöltése, kitöltött excel feltöltése: A kitöltött excel fájlt mentse el a saját gépének egyik könyvtárába, majd a tallózás gomb segítségével válassza ki az elmentett fájlt, majd nyomja meg a feltöltés gombot. Az excel feltöltése után annak eredményéről a felbukkanó ablakból értesülhet. Hiba esetén leírást kap a hiba okáról és annak javítási lehetőségéről. Amenyiben az adott állatnál minden adat rendben volt az állat neve mellett "BETÖLTVE" felirat szerepel.
A feltöltés után egy felnyíló ablakban visszajelzést kap az adatbevitelről. A sikeresen bevitt adatokról (sorokról) „BETÖLTVE” üzenet jelenik meg. Amelyik sorban az ellenőrzés hibát (eltérést) talál, ott hibaüzenet jelenik meg, felsorolva azokat a helyeket, ahol javítania kell az adatokat. (A sárga színű mintasort a fájl elmentése előtt teljesen törölje ki a táblázatból!)
A hibás adatok javításának menete:
az eredetileg feltöltött excell állományból ki kell törölni a sikeresen bevitt adatokat (sorokat), hogy csak a rendszer által hibásnak jelzettek maradjanak benne a táblázatban.
végezze el a hibajelzésben leírt javításokat, majd zárja be azt az ablakot, amelyben az első feltöltés eredményéről kapott tájékoztatást,
rendezze úgy a kijavított sor(oka)t, hogy az(ok) közvetlenül a sárga színű mintasor alá kerüljön/kerüljenek, mert ha ezt nem teszi meg, az ismételt feltöltés nem fog sikerülni,
a javítás elvégzése után, a javított, csak a korábban hibásnak jelzett adatokat tartalmazó excel állományt újra feltöltheti. A feltöltés eredményéről újabb értesítés jelenik meg a képernyőjén. Ha minden sornál a „BETÖLTVE” üzenet érkezik, az adatbevitel sikeres volt, befejezheti az adatfelvitelt.
A rendszerbe berögzített legutolsó 30 állat adatait tartalmazó lista. Ha olyan adatokra kíváncsi, amelyek nem szerepelnek ebben a listában, kérjük, használja a keresés funkciót a chipszám, útlevél vagy oltási könyv szám beírásával. A megjelenő táblázat oszlopainak szélessége a kurzorral változtatható, ill. az oszlopok a kívánt sorrendben rendezhetőek. Ha egy-egy állat adatlapjába szeretne belépni, kattintson egyszer a piros mikrochip számra vagy kétszer a sor valamelyik másik elemére.
Az
Ön nevét, kamarai számát, lakcímét, számlázási és
szállítási címét, illetve elérhetőségeit, valamint a praxis
engedélyének számát tartalmazza. Kérjük, időszakonként
ellenőrizze az adatok helyességét! Változások esetén kérjük a
megváltozott adatokat mindenképpen kijavítani, mert ennek
hiányában nem tudjuk Önnel felvenni kapcsolatot, vagy pl. a
megrendelt útleveleket téves címre postázzuk!
Kérjük,
hogy ellenőrizze azt is, hogy az Önnek kiadott állatútlevelek
sorszámai szerepelnek-e a "Saját útlevelek" menüpont
alatt.
Itt tekinthetők meg az eddigi megrendelések, azok státusza, illetve az újabb állatútleveleket itt lehet megrendelni. A megrendeléshez nem kell mást tennie, mint kiválasztani a szükséges darabszámot, és rákattintania a „megrendelés” gombra. A megrendeléskor a rendszer automatikusan beírja annak a praxis engedélynek a számát, amit Ön az első bejelentkezéskor megadott, és ahol Ön állatorvosként dolgozik. Ennek alapján munkatársaink a megrendelés teljesítése előtt ellenőrzik, hogy Ön jogosan rendelhet-e útleveleket a megadott praxis nevében.
Az elküldött megrendelés azonnal beérkezik az Országos Irodába és a megrendelt darabszámú útlevél 48 órán belül postázásra kerül. Sürgős esetben, egyeztetés (tel: 06-1-413-2495) alapján, kérésre elsőbbségi postázás vagy személyes átvétel is lehetséges. Az útlevelek személyes átvétele új címen, a Budapest VII. István u. 11. fsz. MÁOK Kft irodája, alatti irodánkban történik (az Egyetemünkkel szemben levő ház)!
Útlevél megrendelés korlátozása: Azok a kedves kollégáink, akiknek az útlevél rendelési lehetősége valamilyen ok miatt korlátozásra került, nem tudnak útleveleket megrendelni. Erről figyelem felhívó szöveg tájékoztatja őket. Ebben az esetben mindenképpen hívja Dombó Gizella rendszeradminisztrátort a 06-1-413-2498 telefonszámon.
Az Önnek kiadott (megküldött) állatútlevelek listáját látja. A listában szereplő adatok: az útlevél száma, státusza, kitöltött útlevél esetén a mikrochip szám, tetoválás száma, állat neve, faja. A „KIADVA” státusz azt jelenti, hogy az adott számú útlevél Önnél van, és új útlevél kiállításánál hozzárendelhető egy rögzített adatsorhoz (állathoz). A listában a kiválasztott számú útlevél sorára kétszer rákattintva, annak adatai módosíthatók (pl.: státusz).
Kérjük, időnként ellenőrizze, hogy minden korábban Önnek kiadott útlevél esetén megtörtént-e az adatrögzítés, ugyanis a nagyobb számú regisztrációs elmaradás az útlevelek további rendelhetőségének korlátozásával járhat!
Amennyiben a saját útlevelek között olyan régebben kiállított és kiadott útleveleket talál, amelyekhez nincsenek adatok rögzítve, kérjük, keresse elő a kitöltött és megőrzött adatlapot, és annak alapján pótolja a regisztrációt. Ha a kitöltött adatlap már nem áll rendelkezésre, kérjük, módosítsa az ilyen útlevelek státuszát "elveszett adatlap" -ra. Erről azonban minden esetben értesítse a rendszer adminisztrátorát a dombo@maok.hu email címen, vagy a +36-1-413-2498 telefonszámon!
Saját chipezések és regisztrációk listája
Ezek olyan menüpontok, amelyekben lehetősége van áttekinteni, vagy elérni az Ön által elvégzett chipezések, vagy regisztrációk adatait. (A saját chipezéseknél minden olyan adatsor megjelenik, ahol a chipező állatorvos sorba az Ön kamarai száma került beírásra.)
A táblázatban lévő sorokat a piros chipszámokra történő egyszeri kattintással bonthatja ki. A menüpontban nyomtatási funkció is van. A listázásban azonban a korábbi és a jelenlegi rendszer technikai háttérének és eltérő adatkezelési módjának következtében csak az új Petvetdata elindulása után rögzített saját chipezési adatokat lehet elérni. Reméljük azonban, hogy ez az új funkció még így is segíti majd az Ön munkáját.
Felhívjuk azonban a figyelmét, hogy amennyiben a jelszavát megváltoztatja, úgy a központi adminisztráció már nem tud segíteni a felmerülő problémák megoldásában, az adatok rögzítésében, a kezdeti nehézségek leküzdésében! Ilyenkor keresse a rendszer adminisztrátorát, akitől új bejelentkezési azonosítót kaphat. (dombo@maok.hu, vagy +36-1-413-2498).
A menüpontokhoz közvetetten kapcsolódó lehetőségek
Korábban bevitt adatok módosítása:
A
rendszerben korábban rögzített adatokat bármelyik belépésre
feljogosított kollégánk módosíthatja.
A
"Keresés" funkcióban válassza ki azt az adatsort,
amelyben módosításokat szeretne bejegyezni. Kattintson egyszer a
mikrochip számra.
Az állat adataiban, vagy a tulajdonos
adataiban a „módosítás” gombokra kattintva írhatja be
(javíthatja ki) a korábban bevitt adatokat.
Az állat alapadatainak módosításakor ugyanúgy kell eljárni, mintha új állat adatait vinné fel. Ha nem Ön volt a chipbeültető állatorvos, törölje ki a saját kamarai számát, és ha ismeri, írja be ide a chipet ténylegesen beültető állatorvos kamarai számát. Ha ezt nem ismeri, hagyja üresen a mezőt, és a megjegyzés rovatba írja be a szituációnak megfelelő kiegészítő információkat.
A tulajdonos adataiban történt változásokat (vagy új tulajdonos rögzítését) a „módosítás” gombra kattintva végezheti el. A feljövő ablak tartalmazza a legutolsó aktív tulajdonos adatait, így az adatok módosításánál csak a megváltozott adatot kell kijavítania. Ha megváltozott a tulajdonos is, kérjük, minden mezőben végezze el a szükséges javításokat.
Új
veszettség elleni oltást az
„új oltás”-ra kattintva rögzíthet. A módosított adat
elmentéséhez kattintson a "tovább" gombra, ellenőrizze
a beírt adato(ka)t, majd mentse el a változásokat!
Az adatsor legalján minden elvégzett módosítás megtekinthető lesz (ki, mikor, milyen adatot módosított). Ha meg szeretné tekinteni a módosítás előtti állapotot, kattintson kétszer az adott sorra. A rendszer már a legelső adatrögzítést (első tulajdonos, első oltás, első útlevél kiadás megadása) is változásként kezeli, ilyenkor a sorra kattintva üres adatmező jelenik meg, hiszen az aktuális adatok vannak érvényben.
Útlevél hozzárendelése egy állathoz (adatsorhoz)
A
számítógépes rendszert -a korábbiakkal megegyezően-
a szakmai biztonság és az adatrögzítés pontossága érdekében
úgy építettük fel, hogy az állathoz (adatsorhoz) kell
hozzárendelni az útlevelet, és nem az útlevélhez az állatot.
Ezért az állatútlevél berögzítésekor először az állat
adatait kell felvinni a rendszerbe, azután a tulajdonos és az oltás
adatokat, és ha mindezek megvannak, csak akkor lehetséges a
rendszerben Önhöz rendeltek közül a megfelelő sorszámú
állatútlevelet hozzárendelni az állathoz.
Útlevelet
csak akkor lehet egy állathoz hozzárendelni, ha van veszettség
elleni oltása, vagy oltatlan állat esetében „nincs oltva”
státusza van.
A
„nincs oltva” státuszhoz is
szükséges a rögzítés, ilyenkor a vakcina kiválasztásánál a
„!
nincs oltva”
vakcinát kell választani. Ebben az esetben ne
felejtse el az útlevélbe is beleírni, hogy „oltatlan/non
vaccinated”,
és mindenképpen adja meg az útlevél érvényességének idejét
is, ami a 3 hónapos életkor betöltésének napja lesz.
Kérjük,
hogy ennek figyelembevételével dolgozzon a rendszerben, mert az
csak ekkor fog gyorsan és zökkenőmentesen működni!
Új állatútlevél kiadásakor az adatok felvitele a következőképpen történik:
kattintson az " Új állat egyedi felvitele " gombra,
a
felugró ablak sorait töltse ki az állat adataival, majd
kattintson a " tovább " gombra,
a csillaggal
jelölt mezők kitöltése kötelező,
ellenőrizze, hogy helyesek-e az adatok, ha javítani szeretne, kattintson a " vissza " gombra, ha minden helyesen van megadva, akkor kattintson a " mentés " gombra,
amikor elmentette egy adatcsoport adatait, a rendszer automatikusan felkínálja a következő adatsor kitöltését,
a
fent leírtakhoz hasonlóan töltse ki a tulajdonosra és az oltásra
vonatkozó adatsorokat is!
Ha az állat veszettség
ellen nincs beoltva , akkor az oltóanyag kiválasztásánál a „!
nincs oltva” lehetőséget kell kiválasztani, az oltás dátumához
az útlevél kiállításának (vagyis az adatrögzítésnek)
dátumát kell felvezetni.
A
rendszer a bevitt oltás érvényességi idejét automatikusan
megjeleníti a megadott születési dátum alapján.
A felkínált érvényességi idő megváltoztatható (+6 hónap
vagy +1 év), a rendszer az oltás dátuma alapján automatikusan
rögzíti a beállított érvényességi időt.
végül
az " Útlevél
hozzárendelése "
címszó alatt a kis ikonra kattintva válassza ki az Önnél lévő,
még ki nem állított állatútlevelek sorszámát tartalmazó
listából a megfelelő
számú útlevelet,
írja be (válassza ki) az útlevél kiállításának dátumát,
válassza ki az útlevél hozzárendelés céljánál a megfelelő
adatot, majd kattintson a " mentés " gombra.
(Kérjük, hogy a 3 rendelkezésre álló lehetőség közül
minden esetben a valóságnak megfelelő okot válassza ki!)
Az
eredményes útlevél felvitel után az új rendszer elindulása
után megrendelt útlevelek esetében a kiállítás dátumán kívül
megjelenik az adott számú útlevél megrendelésének dátuma is.
Állatútlevéllel már rendelkező állat kezelése:
a " Keresés " menüpont alatt írja be az állat mikrochip, tetoválás, vagy az állatútlevél számát, majd kattintson a " keresés " gombra. (Az állatútlevél számát minden esetben a HU kód nélkül adja meg.)
a megjelenő listában kattintson egyszer a kiválasztott piros mikrochip számra, vagy kétszer a kiválasztott sor bármelyik másik elemére,
írja be az új (megváltozott) adatokat a megfelelő sorokba (lásd még a "korábban bevitt adatok módosítása" részt), majd mentse el az új adatokat.
Állatútlevél pótlása (betelt, elveszett, megrongálódott):
Az állatútlevél pótlása a korábbi állatútlevél inaktiválásával (státuszának megváltoztatásával) kezdődik:
kattintson az "módosítás” gombra az útlevél adatok alatt,
a felugró ablakban az útlevél " státusz " rovatnál lévő kis ikonra kattintva a listából válassza ki a státuszváltás okát,
kattintson a " mentés " gombra,
Figyelem! Ha
megváltoztatta egy állat útlevelének státuszát, mindenképpen
rendeljen másik útlevelet az adott állathoz!
Ezt megteheti a feljövő adatsorban az útlevél hozzárendelésnél,
ahol a státuszváltás után már üres mezőt fog találni.
Ha
a pótolni kívánt állatútlevelet is Ön állította ki az
állatnak, akkor a rendszerben a pótlás rögzítését a "Saját
útlevelek" menüpont alól kiindulva is elvégezheti. A többi
lépés megegyezik a fent leírtakkal.
Kérjük, hogy
az „elveszett adatlap” státusz választás esetén értesítse
a rendszer adminisztrátorát erről a tényről!
Külföldi útlevél rögzítése esetén:
Az állat adatainak felvitelekor a „megjegyzés” rovatba írja be, hogy „külföldi útlevél”, és írja be az országkódot és az útlevél sorszámát. Ebben az esetben kérjük, hogy az útlevél kiállítási adatlap másolatát elektronikusan (beszkennelve), vagy postai úton az irodánknak elküldeni szíveskedjen (MÁOK 1078 István u. 11. vagy dombo@maok.hu )!
A
Petvetdata minden gyakori internetes böngészővel működik és
használható adatbevitelre is, és adat lekérdezésre is.
Gondoltunk az érintőképernyős eszközöket használókra is, így
az ott gondot okozó „dupla kattintás=nagyítás” probléma
elkerülésére a piros mikrochip számok linkként működve,
egyszeri kattintással is használhatók a továbblépésre. Az
új rendszerre történő átálláskor importáltuk a „régi”
adatokat, amelyekkel az új rendszer azonos módon tud dolgozni (a
„saját chipezések” listázás kivételével).
Amennyiben
ideje engedi, és állított ki olyan állatútlevelet, amelyet már
lejelentett irodánknak, de mégsem találja az adatok a rendszerben,
akkor próbálja meg újra felvinni az adatokat, hogy a felmerülő
problémákat máris ki tudjuk küszöbölni. Ebbéli közreműködését
előre köszönjük.
Az új szoftver, és annak legfrissebb változata is, hosszas fejlesztő munka eredménye, sokat teszteltük, de előfordulhatnak hibák. Arra kérjük a felhasználókat, hogy amennyiben rendszer használata során hibát észlelnek, valamilyen funkció nem működik megfelelően, kérjük, jelezzék ezt nekünk a maok@t-online.hu vagy a dombo@maokhu email címeken, vagy a 06-1-413-2498 telefonszámon!
Amennyiben
10 percig nem dolgozik a rendszerben, az automatikusan kilépteti Önt
biztonsági okokból.
További
sikeres, jó munkát kívánunk!