Tartalom


Miben más a legújabb Petvetdata?

A legfrissebb Petvetdata rendszer hosszas fejlesztő munka eredménye. A fejlesztés célja az volt, hogy a korábbi rendszer használata során szerzett tapasztalatokat alapul véve javítsuk, segítsük, és ahol lehet, egyszerűsítsük, gyorsítsuk a rendszert használó állatorvos kollégáink munkáját. 

Az adatbázisunk eme verziója is minden gyakori internetes böngészővel megfelelően használható! Az érintőképernyős eszközöket használók számára a mikrochip számok pirossal jelennek meg, és egyszeri rákattintással, linkként működve biztosítják az adatokhoz való hozzáférést.

A legújabb rendszerbe történő első bejelentkezéskor csak akkor tud továbblépni, ha beírja annak (azoknak) a praxis engedélyeknek a számát, amelyben Ön dolgozik, ill. ahol közreműködő állatorvosként a neve fel van tüntetve az engedélyben. A rendszer ezt a számot automatikusan beírja majd minden olyan mezőbe, ahol erre szükség van.

Az adatfelvitel gyorsítását számos újdonság segíti. Az irányítószámok alapján a rendszer automatikusan megadja a hozzá tartozó települést. A faj és fajta kiválasztásánál a begépeléssel párhuzamosan megjelennek a beírt karaktereknek megfelelő választási lehetőségek. (Csak a felkínált lehetőségek közül lehet választani.) A dátumok megadásánál a máshol is szokásos naptárból történő dátum kiválasztás használható. Jövőbeni dátumokat nem lehet megadni (erre elírás esetén figyelmeztet a rendszer), és 20 évnél régebbi születési adatokat sem. (Ilyen esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot a rendszer adminisztrátorokkal a megadott elérhetőségeken!) A tulajdonos címének megadásánál használható az azonos névhez tartozó, és a rendszerben már korábban bevitt címek listája. Az állat adatlapja kinyomtatható. 

A nyomtatott verzión szerepel az adatkezeléshez szükségesés tulajdonosi nyilatkozat, így az állatorvos, ill. a tulajdonos aláírása után ez a kinyomtatott példány megőrzendő adatlapként is használható. 

Az adatsorban mindenhol az aktuális adatok láthatók. Az oldal legalján megjelenik a változások listája, amelyből nyomon követhető, hogy ki, mikor és mely adatokat változtatta meg. (Ez a funkció most már a tömeges úton rögzített adatváltozásokat is megjeleníti.)

A gyakorlottabb felhasználók számára lehetővé tettük az adatok ún. tömeges felvitelét, és a veszettség elleni oltások tömeges felvitelét. Kérjük azonban, hogy ezzel a lehetőséggel valóban csak azok éljenek, akik az excel használatában már járatosak, ismerik és tudják a táblázat kezelésének fortélyait.  


Új menüpont a saját chipezések és a saját regisztrációk listázási lehetősége, amit azonban csak az új rendszer elindulás után bevitt chipszámok megjelenítésére és összesítésére lehet használni. (Ennek oka az, hogy a korábbi és az új rendszer eltérő alapon kezelte az adatokat, és ezt nem lehetett összehangolni egymással.) Reméljük azonban, hogy ez a lehetőség még így is segíti majd kollégáink munkáját.

A rendszer használata

A menüpontokhoz kapcsolódó információk
belépés után megjelenő menüpontok a következőkre szolgálnak:

Keresés:

A rendszerben adatvédelmi okok miatt csak az abban szereplő állatokra (azok egyes adataira) lehet rákeresni. A kereséshez vagy a mikrochip, a tetoválás, az állatútlevél vagy az oltási könyv sorszámát kell beírni.  (Az állatútlevél számát a keresés során minden esetben a HU 04, HU 05, ... HU 14 kód nélkül adja meg!) 

Amennyiben a keresett adat (állat) szerepel a nyilvántartásban, a "keresés" gombra kattintás után megjelennek az alapvető adatai. Az adatok részletes megtekintéséhez vagy a piros mikrochip számra kell egyszer kattintani (érintőképernyős eszközökön is működik), vagy a teljes sorra kétszer. 

A feljövő ablakokban láthatóak lesznek az állat, a tulajdonos, a veszettség elleni oltások és az útlevél aktuális (aktív) adatai. Ha az első adatokhoz képest változtatások történtek, azt az oldal legalján láthatja (a „Változások listája” azonban csak a 2010-2014 közötti rendszer 2010-es elindulása után rögzített változásokkal működik!) Amennyiben az adatsor alján nem lát változásokat, akkor az adatsorban korábban még nem történt semmilyen módosítás, és az első regisztráció során bevitt adatok tekintendők érvényesnek.

Ha meg szeretné tekinteni a módosítás(ok) előtti állapotot, kattintson kétszer az adott sorra. A rendszer már a legelső adatrögzítést (első tulajdonos, első oltás, első útlevél kiadás megadása) is változásként kezeli, ilyenkor a sorra kattintva üres adatmező jelenik meg, hiszen az aktuális adatok vannak érvényben. 
Ha a keresés eredménytelen, a keresett adat még nem szerepel a rendszerben, az „új állat felvitele” gombra kattintva megkezdheti az adatok rögzítését.

Állat egyedi felvitele (új állat adatainak egyedi rögzítése):

Az "új állat felvitele" gombra kattintva lehet egy újabb állat adatait rögzíteni a rendszerben.  Ha nem biztos abban, hogy mások nem rögzítették-e már az adatokat, mielőtt az új állat adatait elkezdené rögzíteni, javasoljuk, keressen rá a chipszámra a keresőben.

A rendszer az első karakterek beírása után több helyen választási lehetőségeket kínál fel.  Ott, ahol a rendszer belső használatához szükséges a pontos rögzítés, csak a felkínált lehetőségek közül választhat (pl. faj, fajta, ivar, dátum formátuma). Kérjük, ezeken a helyeken ügyeljen a megadott formátum, szavak használatára!

A „Beültető állatorvos” rovatban a rendszer automatikusan felkínálja a belépett állatorvos számát. Ha azonban nem Ön végezte a chipbeültetést, ezt a számot megváltoztathatja. Ha nem ismeri a beültető állatorvos kamarai számát, akkor írja be a 7000 számot (ezzel jelöljük az „ismeretlen állatorvos”-t), majd a „megjegyzés” ablakba írja be a rendelkezésére álló információt  (pl. beültető  állatorvos nem ismert, vagy alomchipezés, stb). Ha beírja a beültető állatorvos ismert kamarai számát, a chipezés a megadott számú állatorvos „Saját chipezések” listájában jelenik majd meg. Korábban már rögzített adatok módosítása esetén a beültető állatorvos számát már nem tudja megváltoztatni!

Az adatrögzítésnél kérjük, jelezze a megfelelő lehetőség kiválasztásával azt, ha tudomása van arról, hogy a rögzítendő állat exportra kerül és várhatóan kiszállítják az országból. Ezt a jelzést a rendszer automatikusan bekönyveli minden olyan mezőbe, ahol az fontossággal bír.

Ha nem ismeri a korábban más által elvégzett chipezés pontos időpontját, kérjük, válasszon ki egy hozzávetőleges dátumot, majd a „megjegyzés” rovatba írja be, hogy miért nem tudta megadni a pontos adatot!

„Megjegyzés” ablakba szabadon beírhat minden olyan szöveges információt, amit fontosnak tart, és ami a későbbiekben segítheti az adatsort megtekintő kollégákat (pl. az állat elveszett, ellopták, egyes adatok miért nem pontosak, stb). Kérjük, éljen ezzel a lehetőséggel, mert a későbbiekben minden rendelkezésre álló információ hasznos lehet!)

A „Regisztráció célja” ablakban normál bejelentkezés esetén automatikusan az állattulajdonosi megrendelés jelenik meg célként, és ezen nem is lehet változtatni. Ebben a sorban csak a speciális egyedi belépési kóddal történő bejelentkezésnél lehet más célt választani.
Az egyes adatcsoportok bevitele után a rendszer automatikusan felkínálja a következő adatcsoport kitöltését. A beírt adatok elmentése előtt a rendszer biztosítja azok mentés előtti ismételt ellenőrzését. Ha valamit változtatni szeretne, a vissza gombbal térhet „vissza” az adatrögzítéshez. Ha piros betűs hibaüzenet figyelmeztet arra, hogy valami kimaradt, kérjük, adja meg vagy javítsa ki a hiányzó/hibás adatot. Ügyeljen az adatok pontos bevitelére! 

A tulajdonos adatainak rögzítésekor (amit minden esetben végezzen el) az irányítószám beírása után automatikusan megjelenik az ahhoz tartozó település. Ha a beírt tulajdonos névhez már tartozik korábban rögzített cím, akkor a cím megadásánál  (kisebb várakozás után) megjelennek a beírt névhez tartozó korábban már rögzített címek, amelyekből kiválaszthatja a megfelelőt (kövesse az oldalon olvasható segítő szöveget). Ennek a funkciónak a használatakor azonban pontosan kell megadni a tulajdonos nevet. A névhez tarozó cím kiválasztásakor ügyeljen a helyes sor kiválasztására.

Az elkóborolt és megtalált állatoknak a tulajdonosukhoz való mielőbbi visszajuttatása miatt nagyon fontos, hogy a gyors elérhetőség érdekében legalább egy telefonszámot vagy más elérhetőséget adjon meg!  A rendszer e nélkül is megengedi az adatsor elmentését, de elérhetőség hiányában szükség esetén nehéz lesz az adatokat érdemben használni a gazda gyors megtalálására. Kérjük, hívja fel a tulajdonos figyelmét arra is, hogy a lakcím vagy telefonszám megváltozása esetében ne felejtse el azt módosíttatni a rendszerben.

A veszettség elleni oltás adatmező kitöltése a még oltatlan állatok esetében kihagyható. Ha azonban az oltatlan állatnak útlevelet is szeretne kiadni (hozzárendelni), mindenképpen ki kell töltenie az oltásra vonatkozó adatsort is (a vakcina rovatban az „nincs oltva” lehetőséget kell kiválasztania). Az oltás érvényességi idejét a megadott születési időpont alapján a rendszer automatikusan felkínálja, de az a „3 hónapos életkor” kivételével változtatható is. Az automatikusan felkínált intervallum és a beírt oltási időpont alapján a rendszer  automatikusan kiszámítja a lejárati időt.

Ha valamelyik adatmezőbe kötöttség miatt nem tudja a megfelelő adatot beírni, akkor válasszon ki egy megközelítő adatot, majd a „megjegyzés” ablakba írja be helyes adatot.  A megjegyzés” ablakba szabadon beírható minden olyan információ, ami a későbbi adatellenőrzéskor fontos lehet azok számára, akik az adatsort ellenőrzik. Kérjük, mindenképpen írja be ide, ha az állattulajdonos jelezte az állat elvesztését, ellopását. Javasolt rögzíteni azt is, ha az állatnak bármi okból új útlevelet adtunk ki (beírva a régi számát), vagy külföldi (más EU tagállam) útlevele van az állatnak. Itt jelezze azt is, ha az állatba valami oknál fogva új mikrochip került behelyezésre. Mindenképpen írja be ide az állat korábbi mikrochip számát! (Az új mikrochip számot pedig mindenképpen írja be a korábbi chipszámhoz ugyanebbe a rovatba.)

Az állat rögzített alapadatainak alján található „nyomtatás” gombra kattintva kinyomtathatja az állat adatlapját. Ha bevitte a tulajdonosi, az oltási és az útlevél adatokat is, akkor ezek is megjelennek a kinyomtatott oldalon. A kinyomtatott verzió aláíratható a tulajdonossal, és megőrzött adatlapként is használható!

Állatok tömeges felvitele  (új állat adatainak tömeges rögzítése):

A rendszerünk lehetőséget biztosít nagyobb mennyiségű adat egyszerre történő feltöltésére. A tömeges adatfeltöltés azonban az átlagosnál magasabb szintű számítástechnikai gyakorlatot és ismereteket igényel, ezért kérjük, csak akkor használja az adatbevitelnek ezt a módját, ha valóban biztos a saját számítógép kezelési (és excel táblázat kezelési) gyakorlottságában. 

Ha nem biztos abban, hogy megfelelően fogja tudni használni ezt a lehetőséget, javasoljuk, használja inkább az egyedi állatfelvitelt! (Kisebb számú állat adatainak felvitelénél gyorsabb is az egyedi állatfelvitel használata, mint a táblázat használata.)

A tömeges adatbevitelhez a letölthető előre formázott excel táblázatot kell használnia! Figyelem! A legújabb verzióban használható excel eltér a korábbitól, ezért kérjük, mindenképpen töltse le a legfrissebb excel táblázatot, és ezt használja az adatbevitelhez!  A letöltött üres táblázatot elmentheti a saját számítógépén és a következő használata során már ott elkezdheti az adatok beírását. A faj és a fajta esetében csak a rendszer memóriájában tárolt módon rögzíthetők az adatok. Kérjük, a táblázatokban használható (beírható) faj és fajta meghatározásokhoz tájékozódjon a rendelkezésre álló táblázatokból.

A táblázat celláinak kitöltésekor minden esetben kövesse a táblázat legelső sárga sorában megadott mintákat, és semmiben ne térjen el a megadott formátumtól, mert ellenkező esetben a rendszer nem tölti be az adatokat, és hibaüzenetet fog visszajelezni.

Ha útleveleket is akar regisztrálni, akkor az útlevélszám oszlopba írja be a megfelelő útlevél számát, de győződjön meg arról, hogy valóban az Ön számára rendelkezésre álló szabad útlevelek számaiból választott-e, mert a rendszer nem engedi meg, hogy más útlevélszámokat használjon. 

Ha csak mikrochip számokat akar regisztrálni (útlevél hozzárendelése nélkül), akkor az útlevélszám oszlopba ne írjon semmit! Így tetszőleges számú állatot felvehet a rendszerbe. Az excel táblázat oszlopainak szélessége, az excelben megszokott módon igény szerint megváltoztatható. Egyes modernebb excel programok a cella feltöltés során automatikusan felkínálják a memóriájukban tárolt hasonló kezdetű szövegelemeket. Ilyekor minden esetben ügyeljen arra, hogy a szöveg nem kívánt részeit mindenképpen törölje ki, mielőtt a következő cellára ugrik át (például:  a kutya/macska/vadászgörény   választásnál csak az egyik állatfaj maradjon a cellában!).

Ha elkészült a cellák kitöltésével, még egyszer ellenőrizze, hogy a  felkínált minta szerint írta-e be az adatokat az oszlopokba!

Amikor a letöltött excel sablon kitöltésével elkészült, a legfelső fejléc sorral együtt mentse azt le a saját gépének valamely könyvtárába. ( A sárga színű mintasort a fájl elmentése előtt teljesen törölje ki a táblázatból!) Ezután válassza ki ismét  az „Állatok tömeges felvitele” menüpontot, ahol lehetősége nyílik a kitöltött excel dokumentum feltöltésére (tallózás, feltöltés). Amennyiben az excelben nem megfelelő, hibás adatok is vannak, azokat a rendszer nem tölti be, azok listája, valamint a javítás módja a feltöltés után a képernyőn megjelenik. (A hibátlan sorok azonban feltöltődnek!)

A feltöltés után egy felnyíló ablakban visszajelzést kap az adatbevitelről. A sikeresen bevitt adatokról (sorokról) „BETÖLTVE” üzenet jelenik meg. Amelyik sorban az ellenőrzés hibát (eltérést) talál, ott hibaüzenet jelenik meg, felsorolva azokat a helyeket, ahol javítania kell az adatokat.

A hibás adatok javításának menete:

Veszettség oltások tömeges felvitele (éves újraoltások adatainak tömeges rögzítése):

Ez a menüpont lehetőséget biztosít a veszettség elleni újraoltások gyorsabb feltöltésére. A tömeges veszettség oltások ilyen módon történő feltöltése azonban az átlagosnál magasabb technikai gyakorlatot igényel. 


Kérjük ehhez használja a megadott excel sablont! 


A megadott excel sablontól és az abban definiált adatformátumtól nem lehet eltérni, különben a rendszer nem tölti be az adatokat! 
Kérjük,
az adatokat csak a sárga mintasorban megadott módon és formában írja be a cellákba! Különösen ügyeljen arra, hogy a megadott chipszám helyesen kerüljön beírásra, mert hibás szám esetén az adatok nem a megfelelő állathoz kerülnek!

Veszettség elleni oltások excel sablonjának letöltése, kitöltött excel feltöltése: A kitöltött excel fájlt mentse el a saját gépének egyik könyvtárába, majd a tallózás gomb segítségével válassza ki az elmentett fájlt, majd nyomja meg a feltöltés gombot. Az excel feltöltése után annak eredményéről a felbukkanó ablakból értesülhet. Hiba esetén leírást kap a hiba okáról és annak javítási lehetőségéről. Amenyiben az adott állatnál minden adat rendben volt az állat neve mellett "BETÖLTVE" felirat szerepel.

A feltöltés után egy felnyíló ablakban visszajelzést kap az adatbevitelről. A sikeresen bevitt adatokról (sorokról) „BETÖLTVE” üzenet jelenik meg. Amelyik sorban az ellenőrzés hibát (eltérést) talál, ott hibaüzenet jelenik meg, felsorolva azokat a helyeket, ahol javítania kell az adatokat. (A sárga színű mintasort a fájl elmentése előtt teljesen törölje ki a táblázatból!)

A hibás adatok javításának menete:

 

Állatböngésző:

A rendszerbe berögzített legutolsó 30 állat adatait tartalmazó lista. Ha olyan adatokra kíváncsi, amelyek nem szerepelnek ebben a listában, kérjük, használja a keresés funkciót a chipszám, útlevél vagy oltási könyv szám beírásával. A megjelenő táblázat oszlopainak szélessége a kurzorral változtatható, ill. az oszlopok a kívánt sorrendben rendezhetőek. Ha egy-egy állat adatlapjába szeretne belépni, kattintson egyszer a piros mikrochip számra vagy kétszer a sor valamelyik másik elemére.

Saját adatok:

Az Ön nevét, kamarai számát, lakcímét, számlázási és szállítási címét, illetve elérhetőségeit, valamint a praxis engedélyének számát tartalmazza. Kérjük, időszakonként ellenőrizze az adatok helyességét! Változások esetén kérjük a megváltozott adatokat mindenképpen kijavítani, mert ennek hiányában nem tudjuk Önnel felvenni kapcsolatot, vagy pl. a megrendelt útleveleket téves címre postázzuk! 
Kérjük, hogy ellenőrizze azt is, hogy az Önnek kiadott állatútlevelek sorszámai szerepelnek-e a "Saját útlevelek" menüpont alatt.

Útlevél megrendelő:

Itt tekinthetők meg az eddigi megrendelések, azok státusza, illetve az újabb állatútleveleket itt lehet megrendelni. A megrendeléshez nem kell mást tennie, mint kiválasztani a szükséges darabszámot, és rákattintania a „megrendelés” gombra.  A megrendeléskor a rendszer automatikusan beírja annak a praxis engedélynek a számát, amit Ön az első bejelentkezéskor megadott, és ahol Ön állatorvosként dolgozik. Ennek alapján munkatársaink a megrendelés teljesítése előtt ellenőrzik, hogy Ön jogosan rendelhet-e útleveleket a megadott praxis nevében.

Az elküldött megrendelés azonnal beérkezik az Országos Irodába és a megrendelt darabszámú útlevél 48 órán belül postázásra kerül. Sürgős esetben, egyeztetés  (tel: 06-1-413-2495) alapján, kérésre elsőbbségi postázás vagy személyes átvétel is lehetséges. Az útlevelek személyes átvétele új címen, a Budapest VII. István u. 11. fsz. MÁOK Kft irodája, alatti irodánkban történik (az Egyetemünkkel szemben levő ház)!

Útlevél megrendelés korlátozása:  Azok a kedves kollégáink, akiknek az útlevél rendelési lehetősége valamilyen ok miatt korlátozásra került, nem tudnak útleveleket megrendelni. Erről figyelem felhívó szöveg tájékoztatja őket. Ebben az esetben mindenképpen hívja Dombó Gizella rendszeradminisztrátort a 06-1-413-2498 telefonszámon.

Saját útlevelek:

Az Önnek kiadott (megküldött) állatútlevelek listáját látja. A listában szereplő adatok: az útlevél száma, státusza, kitöltött útlevél esetén a mikrochip szám, tetoválás száma, állat neve, faja. A „KIADVA” státusz azt jelenti, hogy az adott számú útlevél Önnél van, és új útlevél kiállításánál hozzárendelhető egy rögzített adatsorhoz (állathoz). A listában a kiválasztott számú útlevél sorára kétszer rákattintva, annak adatai módosíthatók (pl.: státusz).

Kérjük, időnként ellenőrizze, hogy minden korábban Önnek kiadott útlevél esetén megtörtént-e az adatrögzítés, ugyanis a nagyobb számú regisztrációs elmaradás az útlevelek további rendelhetőségének korlátozásával járhat!

Amennyiben a saját útlevelek között olyan régebben kiállított és kiadott útleveleket talál, amelyekhez nincsenek adatok rögzítve, kérjük, keresse elő a kitöltött és megőrzött adatlapot, és annak alapján pótolja a regisztrációt. Ha a kitöltött adatlap már nem áll rendelkezésre, kérjük, módosítsa az ilyen útlevelek státuszát "elveszett adatlap" -ra. Erről azonban minden esetben értesítse a rendszer adminisztrátorát a dombo@maok.hu email címen, vagy a +36-1-413-2498 telefonszámon!

Saját chipezések és regisztrációk listája

Ezek olyan menüpontok, amelyekben lehetősége van áttekinteni, vagy elérni az Ön által elvégzett chipezések, vagy regisztrációk adatait. (A saját chipezéseknél minden olyan adatsor megjelenik, ahol a chipező állatorvos sorba az Ön kamarai száma került beírásra.)

A táblázatban lévő sorokat a piros chipszámokra történő egyszeri kattintással bonthatja ki. A menüpontban nyomtatási funkció is van. A listázásban azonban a korábbi és a jelenlegi rendszer technikai háttérének és eltérő adatkezelési módjának következtében csak az új Petvetdata elindulása után rögzített saját chipezési adatokat lehet elérni.  Reméljük azonban, hogy ez az új funkció még így is segíti majd az Ön munkáját.

Jelszó módosítás:

Felhívjuk azonban a figyelmét, hogy amennyiben a jelszavát megváltoztatja, úgy a központi adminisztráció már nem tud segíteni a felmerülő problémák megoldásában, az adatok rögzítésében, a kezdeti nehézségek leküzdésében! Ilyenkor keresse a rendszer adminisztrátorát, akitől új bejelentkezési azonosítót kaphat.  (dombo@maok.hu, vagy +36-1-413-2498).

A menüpontokhoz közvetetten kapcsolódó lehetőségek

Korábban bevitt adatok módosítása:

A rendszerben korábban rögzített adatokat bármelyik belépésre feljogosított kollégánk módosíthatja.  
A "Keresés" funkcióban válassza ki azt az adatsort, amelyben módosításokat szeretne bejegyezni. Kattintson egyszer a mikrochip számra. 
Az állat adataiban, vagy a tulajdonos adataiban a „módosítás” gombokra kattintva írhatja be (javíthatja ki) a korábban bevitt adatokat.  

Az állat alapadatainak módosításakor ugyanúgy kell eljárni, mintha új állat adatait vinné fel. Ha nem Ön volt a chipbeültető állatorvos, törölje ki a saját kamarai számát, és ha ismeri, írja be ide a chipet ténylegesen beültető állatorvos kamarai számát. Ha ezt nem ismeri, hagyja üresen a mezőt, és a megjegyzés rovatba írja be a szituációnak megfelelő kiegészítő információkat.

A tulajdonos adataiban történt változásokat (vagy új tulajdonos rögzítését) a „módosítás” gombra kattintva végezheti el. A feljövő ablak tartalmazza a legutolsó aktív tulajdonos adatait, így az adatok módosításánál csak a megváltozott adatot kell kijavítania. Ha megváltozott a tulajdonos is, kérjük, minden mezőben végezze el a szükséges javításokat.

Új veszettség elleni oltást az „új oltás”-ra kattintva rögzíthet. A módosított adat elmentéséhez kattintson a "tovább" gombra, ellenőrizze a beírt adato(ka)t, majd mentse el a változásokat! 


Az adatsor legalján minden elvégzett módosítás megtekinthető lesz (ki, mikor, milyen adatot módosított). Ha meg szeretné tekinteni a módosítás előtti állapotot, kattintson kétszer az adott sorra. A rendszer már a legelső adatrögzítést (első tulajdonos, első oltás, első útlevél kiadás megadása) is változásként kezeli, ilyenkor a sorra kattintva üres adatmező jelenik meg, hiszen az aktuális adatok vannak érvényben.

Útlevél hozzárendelése egy állathoz (adatsorhoz)

A számítógépes rendszert  -a korábbiakkal megegyezően-  a szakmai biztonság és az adatrögzítés pontossága érdekében úgy építettük fel, hogy az állathoz (adatsorhoz) kell hozzárendelni az útlevelet, és nem az útlevélhez az állatot. Ezért az állatútlevél berögzítésekor először az állat adatait kell felvinni a rendszerbe, azután a tulajdonos és az oltás adatokat, és ha mindezek megvannak, csak akkor lehetséges a rendszerben Önhöz rendeltek közül a megfelelő sorszámú állatútlevelet hozzárendelni az állathoz. 


Útlevelet csak akkor lehet egy állathoz hozzárendelni, ha van veszettség elleni oltása, vagy oltatlan állat esetében „nincs oltva” státusza van. 
A „nincs oltva” státuszhoz is szükséges a rögzítés, ilyenkor a vakcina kiválasztásánál a „! nincs oltva” vakcinát kell választani. Ebben az esetben ne felejtse el az útlevélbe is beleírni, hogy „oltatlan/non vaccinated”, és mindenképpen adja meg az útlevél érvényességének idejét is, ami a 3 hónapos életkor betöltésének napja lesz.
Kérjük, hogy ennek figyelembevételével dolgozzon a rendszerben, mert az csak ekkor fog gyorsan és zökkenőmentesen működni!

Új állatútlevél kiadásakor az adatok felvitele a következőképpen történik:

Állatútlevéllel már rendelkező állat kezelése:

Állatútlevél pótlása (betelt, elveszett, megrongálódott):

Az állatútlevél pótlása a korábbi állatútlevél inaktiválásával (státuszának megváltoztatásával) kezdődik:

Külföldi útlevél rögzítése esetén:

Az állat adatainak felvitelekor a „megjegyzés” rovatba írja be, hogy „külföldi útlevél”, és írja be az országkódot és az útlevél sorszámát. Ebben az esetben kérjük, hogy az útlevél kiállítási adatlap másolatát elektronikusan (beszkennelve), vagy postai úton az irodánknak elküldeni szíveskedjen (MÁOK  1078 István u. 11. vagy  dombo@maok.hu  )!

Hibabejelentés

A Petvetdata minden gyakori internetes böngészővel működik és használható adatbevitelre is, és adat lekérdezésre is. Gondoltunk az érintőképernyős eszközöket használókra is, így az ott gondot okozó „dupla kattintás=nagyítás” probléma elkerülésére a piros mikrochip számok linkként működve, egyszeri kattintással is használhatók a továbblépésre.  Az új rendszerre történő átálláskor importáltuk a „régi” adatokat, amelyekkel az új rendszer azonos módon tud dolgozni (a „saját chipezések” listázás kivételével). 


Amennyiben ideje engedi, és állított ki olyan állatútlevelet, amelyet már lejelentett irodánknak, de mégsem találja az adatok a rendszerben, akkor próbálja meg újra felvinni az adatokat, hogy a felmerülő problémákat máris ki tudjuk küszöbölni. Ebbéli közreműködését előre köszönjük. 


Az új szoftver, és annak legfrissebb változata is, hosszas fejlesztő munka eredménye, sokat teszteltük, de előfordulhatnak hibák. Arra kérjük a felhasználókat, hogy amennyiben rendszer használata során hibát észlelnek, valamilyen funkció nem működik megfelelően, kérjük, jelezzék  ezt nekünk a maok@t-online.hu  vagy a dombo@maokhu email címeken, vagy a 06-1-413-2498 telefonszámon!

Amennyiben 10 percig nem dolgozik a rendszerben, az automatikusan kilépteti Önt biztonsági okokból. 
További sikeres, jó munkát kívánunk!